Horse Reality iFokus

Horse Reality

Etiketterköp-säljHorse reality
Läst 54 ggr
Jillyana
2023-09-04 07:51
0

Löjliga priser!

Har du hittat en häst/ponny som är till salu för löjliga priser? Dela dom här då och jag kan börja!

Jag hittade precis ett shetlandsföl, 4g och 8a med 525gp och ingen träning. Hans pris? 150 000!! 150k! Hur fan kan man argumentera för det?! När jag sålde ett föl med ett eller två A så tog jag lägsta möjliga då det inte är avelsdugligt.

Nephi
2023-09-04 09:37
0

Det finns folk som satsar på "poor breeding", deras mål är hästar med så lågt GP och conformation som möjligt. Men dem är få…

Sen finns det folk som bara hittar på ett pris utan att bry sig om hur marknaden ser ut.

Jag betalar lätt 150k för en betäckning om jag hittar en hingst jag gillar 😉

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Jillyana
2023-09-04 11:35
0

#1: O_O herregud" stackars hästar!

Maleficum
2023-09-04 12:44
1

Priserna relaterar ju lite till hur rasen för övrigt ser ut. Shettisar är ju ändå ganska nya så i detta fall kanske en med 4 g och 8 a räknas som någorlunda bra (noll koll på hur läget ser ut för dem just nu).

Sen kan det ju i vissa fall kanske vara att det inte handlar om själva hästen eller något annat. Tex att någon haft en tävling eller liknande och vinnaren ska få en viss mängd HRC och då säljer en "skräphäst" dyrt för att på så vis få sitt pris från den som anordnat tävlingen (eftersom man inte kan skicka pengar till varandra).

Men visst har man stött på en del där man undrar över vad den som säljer har tänkt. Kanske bara kollat på priser på andra hästar utan att faktiskt jämföra dem?

Själv tycker jag det är supersvårt att bedöma värdet på hästar man ska sälja (därför jag ytterst sällan säljer mina hästar).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Jillyana
2023-09-04 12:56
0

#3: fair enough!