Horse Reality iFokus

Horse Reality

Etikettpresentations-tråd
Läst 200 ggr
Nephi
2023-05-27 21:26
0

Vem är ni i HR?

Länka gärna eran profil och skriv gärna en kort presentation om er och era mål i spelet. 🦄
Vilka raser är era favoriter?
Vilka hästar finns i stallet just nu?
Har du några mål?
Någon häst som betyder lite extra mycket?

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

• Redigerat 2023-06-01 10:28 av Nephi
Nephi
2023-05-27 21:45
0

Jag är Nephi även i Horse Reality, det är det jag oftast kallar mig online.
Mitt stall är Dewdrops, vilket för nuvarande har 90 boxar och ligger i Nordamerika. Jag använder ⁝ som Prefix på mina uppfödningar och önskar att fler som köpte mina hästar skulle behålla det 😅

Jag föder upp fux Camargues, med målet att dem ska ha över 620Gp och en poäng över 85 på utställningar. Skulle behöva få in mer vitt och linfux i mina linjer, men försöker hålla hårt i dem linjer jag fortfarande har

En av favoriterna just nu måste vara denna lilla pärla https://www.horsereality.com/horses/11596747/girl-on-fire

[Lilium]
2023-05-28 08:49
1

Jag är N3lly1, med uppfödarnamnet callisto's, haft en del konton under det senaste året, men glömt inlogget från kontot.

Här föds det upp islänningar (helst utan silver) och snart shetlandponnys med så högt vg som möjligt, helst tvåfärgat, snyggt enligt mig. klicka här
Där är en länk till min profil, har fött upp:
Irish cob
Araber
Camargue
Nambi ökenhäst
Och några fler.

Bara att höra av sig om man har någon fundering.

• Redigerat 2023-07-02 18:42 av [Lilium]
Pilspets
2023-05-28 11:52
0

Jag heter Pilspets med uppfödningen Pilen's.
Ligger i Europa och har 50 boxar.
Är i level 49 o har premiumkonto.

Fokuserar på quarters,irish cob o welsh med högt VG. 12 VG är det enda jag tillåter.
I Min avel har jag 2 hingstar o 11 ston för varje ras. Sen finns det några andra raser vid sidan om som hobbyhästar.

Mitt prefix är Ə

• Redigerat 2023-06-12 12:45 av Pilspets
Maleficum
2023-06-05 13:45
1

TheBlindBunny heter jag på HR. Spelade betan under ett annat namn men hade inte tid att fortsätta när spelet släpptes och mitt tidigare namn vart upptaget när jag jag väl bestämde mig för att återgå till spelet.

Min gård heter The Blind Bunny Ranch och ligger för tillfället i Europa (funderar på att flytta till Asien när de Mongoliska hästarna kommer). Jag har för tillfället 150 stallplatser men försöker hålla antalet hästar till under 100 då jag tränar och tävlar med både fjordingarna och welsharna (mina två huvudraser).

Jag föder upp Fjordingar med sikte på så hög BT (breed total, kombination av bra conformation och genetisk potential) som möjligt och hålla en fertilitet på minst Good. För tillfället har min bästa häst 80 BT (dock inte min uppfödning).

Föder upp Welsh med sikte på högt BT (högsta ligger på 78+) vilket fått backa av lite då jag även försöker färgavla på Sooty Flaxen Sabino 2 Rabicano. Försöker även här hålla Fertiliteten så bra som möjligt.

Föder upp Haflingers för conformation (just nu ligger min bästa på 93,8 som högsta resultat). Har bland de bästa i spelet på den fronten. Försöker även hålla hälsan god. Håller antalet till runt 20 stycken då de inte hör till mitt huvudfokus.

Har även några Brabanter som ingår i ett inavelsprojekt där jag enbart kollar på BT och avlar i två riktningar, en för att få så lågt som möjligt och en för så högst som möjligt för att se vilka som gör snabbast framgång. Då jag bara planerar att hålla fyra vuxna (två ston och två hingstar) kommer projektet ta sin lilla tid.

För mina Welshar och Fjordingar så spårar jag mina ston- och hingstlinjer genom att varje hästs avkomma får samma prefix som sin förälder (stoföl får mammas prefix, hingstföl får pappans).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Mitchika
2023-06-15 18:02
1

Jag blev sugen på att testa lite efter att ha läst här på sajten, så jag registrerade mig igår kväll, läste på en massa både på Wiki och andra ställen och valde några raser att spela med. 😄

Mitt namn är Mitchika där också och eftersom att jag precis har börjat spela har jag inga direkta mål än. Min favoritras fanns inte i Horse Reality så jag tänkte variera mig lite med att välja hästraser jag aldrig brukar spela med i hästspel.

Eftersom att mitt stall ligger i Europe och jag är extra svag för vilda hästar och att tämja dom så blev det Exmoor Pony och Camargue av den anledningen. Min första häst är Wild North, en Exmoor Pony som jag fångade vilt och han är väl lite speciellt av just den anledningen. 😀

Därefter ville jag ha två andra raser att jobba med då jag inte har oändligt med Wild Tickets och efter lite velande och funderande så blev det Brabant (då jag älskar stora hästar) och islandshästar. 🥰

Jag har just nu 10 hästar i stallet av blandad kompott av ovanstående raser, varav 3 är fångade från vildmarken av mig. Resten är köpa antingen från the Foundation eller från andra spelare. Ingen av dom är gamla eller tränade nog för att tävla i annat än Conformation Shows, men jag har jättekul med att ställa ut dom där medan jag tränar dom så jag klagar inte. 😄

Så ja, det är där jag står just nu. Jag vet inte om jag kommer fastna än då det är lite tidigt att säga, men för stunden känner jag att det är ett kul spel att ha öppet i bakgrunden och kolla till då och då. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[Lilium]
2023-06-15 18:17
1

#5: vad kul att du börjat spela! Vill du ha quarter whelsh eller nått exmoor föl/camargue (tror det är det jag har heh) så är det bara att säga till :)

• Redigerat 2023-06-15 18:24 av [Lilium]
Nephi
2023-06-15 18:23
1

#5: Vad kul att du ger spelet ett försök 😁
Vill du ha någon Camargue så har jag ett gäng som skulle behöva nya hem. 😉

Pilspets
2023-06-15 18:24
1

#5: Välkommen till HR!
Vill du ha några hästar så finns mina welsh,quarters o cobs.😃

Jillyana
2023-06-15 18:39
1

Mitt användarnamn är FlameJillyana, mitt estate Thowra. Nyreggad och med inriktning Brumbys. Mitt mål är att någon gång ha en Thowra(Windy) bara för att XD

Mitchika
2023-06-15 18:39
0

#6, #7 & #8 Tack så mycket! 😄

Jättesnällt av er, tack! Jag försöker dock undvika att få för många hästar nu i början. Som gammal Howrse-spelare vet jag hur lätt det är att fastna i "jo, men bara en till har jag nog plats och tid med"-fällan och sen sitter man där med 100 hästar. 😅

Fast jag skulle behöva lite mer färgvariation hos mina Camargue då jag tror att alla mina tre har exakt samma färg.. Jag är dock inte säker då jag är urkass på genetik. 😂

Nephi
2023-06-15 18:49
1

#10: Camargue kommer bara i vitt från det vilda. G i enkel eller dubbel upplaga ger vitt. 😉
Finns några foundation hästar som bara burit en gen för vitanlag så om man letar på marknaden så finns det en hel del svart, brun och fux som folk avlat fram.
Jag tror jag har en perfekt hingst till dig om du vill ha med lite ovanliga camargue gener då han både är linfux och har bläs 😁
Både FF (ljus man och svans) och vita tecken är rätt ovanligt. F genen går inte att testa för i labbet och den gömmer sig gärna under svart.

https://www.horsereality.com/horses/12158593/steward

Nephi
2023-06-15 18:50
1

#10: Du kommer troligen ha två flugskimlar och en solid vit när dina Camargueföl blir vuxna 😉

Jillyana
2023-06-15 18:51
0

#11: ´ne gud vad läcker han är!

Nephi
2023-06-15 18:53
0

#13: Tack 😁 Jag är väldigt nöjd med honom, men jag ska inte spara fler avelshingstar just nu

Jillyana
2023-06-15 18:54
0

#14: fair enough :) Nu ska jag bara lista ut vart/hur man läser vilka färger en häst har.

Mitchika
2023-06-15 19:02
0

#11 & #12 Tack så mycket för förklaringen! 😄

Som sagt, jag har noll koll på det där, men jag är oerhört taggad på en solid vit och två flugskimlar. 😍

Åh wow, han är helt underbart vacker! Linfux är en av mina favoritfärger, speciellt med ljus man och svans. Jag älskar honom, är du säker på att du vill sälja honom? 😍🥰
(Jag tror jag avlade något liknande i Howrse på en annan hästras för länge sen, är dock inte helt hundra)

Nephi
2023-06-15 19:24
1

#16: Du får honom 😁

Mitchika
2023-06-15 19:29
0

#17: Åh wow, tack så mycket!!! 😍😍😍😍😍

Nephi
2023-06-15 19:30
1

#18: Bonuspoäng om du lägger upp honom som avelshingst på den publika marknaden 😉
Men det är inget måste

Mitchika
2023-06-15 19:34
0

#19: Tusen tack, han är så himla fin! 😍😍😍

Det har jag inget emot att göra! Jag måste bara lista ut hur i såna fall.. 😂😅
Som sagt, helt ny och jag håller fortfarande på att greppa grunderna. Sen så har jag dålig koll på vad som är rimligt pris och vad det innebär energimässigt.

Kanske ska ta det i en separat tråd av något slag? Finns det någon allmän sån för nybörjarfrågor? 😀

[Lilium]
2023-06-15 19:49
1

#20: Nu finns det här

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
[Undertaker]
2023-06-15 20:14
2

Jag heter N3cr0m4nc3r. Min account är från 2020, men jag har inte varit aktiv på 3 år. Målet är att återigen ta upp aveln av islandshästar (samt lära sig hur spelet funkar igen…).

Har i dagsläget inga hästar men är level 39. Ska bara reda ut hur saker och ting funkar.

(Har massa frysta spermier kvar så mina linjer är inte helt döda!)

• Redigerat 2023-06-15 20:15 av [Undertaker]
Jillyana
2023-06-15 20:21
1

#22: välkommen tillbaka :)

Nephi
2023-06-15 21:13
1

#22: Kul att du hittat tillbaka 😁
Jag hittade tillbaka förra året efter ett längre uppehåll.

Maleficum
2023-06-15 22:20
1

Så roligt att vi blivit så många "ifokus" spelare :) Vi kanske skulle införskaffa oss en egen klubb 😁

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Undertaker]
2023-06-15 22:20
1

#25: Vore nog lite sysselsättande.

Mitchika
2023-06-15 22:21
0

#25: Håller med och en sån klubb skulle jag definitivt vilja gå med i. 😄

Pilspets
2023-11-10 15:33
0

Får ta och uppdatera nu.

Jag är Pilspets med min uppfödning Pilen's.
Finns i Europa och har 50 boxar.
Är i level 55 och har premiumkonto.

Jag fokuserar på shettisar och mongoliska ponnyer för GP.

I Min avel har jag 2 hingstar och 11 ston för varje ras. Sen finns det några andra raser vid sidan om som hobbyhästar.

Mitt prefix är Ə.