Ftp, ptw eller pfc
Hej, jag har kikat lite på horse reality men jag undrar om det är ftp, ptw eller pfc. Har de en kashshop? Begränsas man av att inte spendera pengar osv. Vill inte börja med ännu ett kashgrabb spel.
Du kan spela utan att betala något alls 😊
Den största begränsningen blir hur många stallplatser du kan ha men du kan tjäna DP på andra vis än att köpa så har man tålamod och är aktiv så får man till valutan för att kunna köpa det man vill ha.
Du kan köpa DP för riktiga pengar, men dem har varit väldigt noga att inte låsa spelet bakom dem valutan. Utan sånt du kan köpa för DP är mest trevliga bonusar som i vissa fall kan underlätta.
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Okej, kanon! Pfc har jag inget emot alls! Tack så jättemycket för infon. Får kolla lite mer när jag kommer hem :)
FTP, PTW och PFC är förkortningar som kanske skulle passa i sajtens Lexikon.
#3: Jep,vi har planer på det.
Osäker på om det påpekades med lexiconnet för det var itydligt vad det innebär.
Ptw - pay to win, betala för att vinna. Detta innebär att du kan helt enkely betala för att göra framstegen och klara av allt.
Pfc - pay for convenience, vetala för bekvämlighet. Du kan köra spelet utan att pröjsa verkliga pengar men det hjälper och gör det lite lättare.
Ftp - free to play, gratis att spela. Det är helt gratis att spela, eventuella köp i spelet kan jobbas ihop utan det men ör absolut inget krav.
#6: Vad bra 😂 För jag visste bara vad PTW är 😅
Har fastnat i såna förr 🫣
#7: ja de flesta "gratis spel" är tyvärr sådana. Jag kommer ihåg att jag körde howrse när jag var yngre och provade igen för någåt år sedan. Det var så predatory och typ 2-4 av de 10 nybörjarquesten för att lära känna spelet hade med köp at göra. Jag avreggade direkt!
Inga problem :) Är en avid gamer och behöver något lite lugnare och hittade detta forum här och kände det verkar kul :)
Med smart spelande kommer man långt utan att behöva betala ett öre.
Har själv ingen möjlighet att betala med riktiga pengar men trots det så är jag nu level 70, har 150 stallplatser, Premium (som kan köpas för DP) i 267 dagar till och har "bara" spelat sen slutet av september 2021.
Lyckas man bara få till ett bra inflöde av HRC (genom att tex träna och tävla sina hästar) så kan man byta HRC mot DP med andra spelare (främst så jag samlat ihop mina DP). Ibland anordnas också tävlingar där man kan vinna DP (vann tex 3e platsen i en tävling där man skulle baka en hästkaka och fick rätt mycket DP).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#9: nice
#8: Ja, jag har gjort några försök med Howrse. Men tycker inte man får flyt i det utan att betala för små grejer hela tiden 😅
#11: ja, det har gått utför massivt!
#6: Det var precis så. Jag kände inte till förkortningarna. Tack!
#13: inga problem :)